Διευθετήσεις Ορεινών Υδάτων


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ

Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας

ΤΜΗΜΑ Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος

και Φυσικών Πόρων

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟ 7
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΕΙΣ ΟΡΕΙΝΩΝ ΥΔΑΤΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΘΕΩΡΙΑ 3 ΩΡΕΣ /ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΩΡΕΣ 5
 
 
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

 

Επιστημονικής Ειδίκευσης

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·     Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·     Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης

και Παράρτημα Β

·     Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να προσφέρει στον φοιτητή εκείνες τις γνώσεις αφενός για να μυηθεί στο αντικείμενο της διευθέτησης των ορεινών υδάτων και αφετέρου να διαπιστώσει την .

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση:

•              Να γνωρίζουν τις γενικές αρχές των ορεινών υδατικών διευθετήσεων.

•              Να κατανοούν το φυσικό φαινόμενο της διάβρωσης και όλων των διαδικασιών της

•              Να προγραμματίζουν τα αναγκαία υδρονομικά τεχνικά έργα

·                     Να αξιολογήσουν τα  πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των τύπων των φραγμάτων

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Καθ’ όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας οι φοιτητές ενθαρρύνονται να επικοινωνούν άμεσα με τον διδάσκοντα και να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις και τις σκέψεις τους, γεγονός που μειώνει το ενδεχόμενο άγχος που τους διακατέχει. Νιώθουν επίσης ικανοποίηση καθώς κατακτούν μια νέα γνώση εφαρμόσιμη στην καθημερινότητά τους και αποκτούν με αυτό τον τρόπο ενδιαφέρον και κίνητρα. Επιπλέον, οι φοιτητές μέσω της εργασίας σε ομάδες, μαθαίνουν να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους, έχοντας κοινό στόχο την ολοκλήρωση της εργασίας που έχουν αναλάβει. Επιπρόσθετα αποκτούν και γενικές ικανότητες όπως την αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών ,αναπτύσσουν  την κριτική ικανότητα ενώ παράλληλα προάγεται η ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγικής σκέψη.

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1.       ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ

2.       ΧΕΙΜΑΡΡΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ

3.       ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ

4.       ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΦΕΡΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

5.       ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΒΡΩΣΗ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ – ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΦΕΡΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ

6.       Η ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΧΕΙΜΑΡΡΙΚΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ

7.       ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΥΔΡΟΓΕΩΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ

8.       ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ

9.       ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ

10.   ΥΔΡΟΝΟΜΙΚΑ ΈΡΓΑ

11.   ΦΡΑΓΜΑ ΒΑΡΟΥΣ

12.   ΚΑΜΠΥΛΟ ΦΡΑΓΜΑ

13.   ΑΛΛΟΙ ΤΥΠΟΙ ΦΡΑΓΜΑΤΩΝ

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο/Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

 

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας  

20

Εκπόνηση εργασιών 26
Εκπόνηση project ομαδικού 25
Παρουσίαση Project 15
Σύνολο Μαθήματος 125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

 

Διαμορφωτική   (20%)

Μελέτη περίπτωσης –παράδοση εργασιών                            (20%)

Παρουσίαση Project oμαδική εργασία ) (30%) (παρουσίαση στα δύο τελευταία μαθήματα)

Τελικές εξετάσεις  (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Τσακίρης, Γ. (1995). Υδατικοί Πόροι: I. Τεχνική Υδρολογία. Εκδόσεις “Συµµετρία”, Αθήνα 1995, σ. 131-139.

2. Κουτσογιάννης, Δ. & Ξανθόπουλος, Θ. (1999). Τεχνική Υδρολογία. Έκδοση 3, 418 σελίδες. ΕΜΠ, Αθήνα.

3.Κωτούλας, Δ. (2001). Διευθετήσεις Xειμαρρικώv Pευμάτωv (Ορεινή Υδρονομική Ι,ΙΙ), Θεσσαλονίκη.

4.Μιμίκου, Μ. & Μπαλτάς, Ε. (2003). Τεχνική Υδρολογία Γ’ έκδοση. 297 σελίδες

5. Εισαγωγή στην υδρολογία Introduction to Hydrology Warren Viessman, 2011

6. Υδρολογία,Σπύρος Ι. Κωτσόπουλος, 2006

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υπάρχει σχετική ανακοίνωση στο e class

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

 

Τμήμα:
Μάθημα:
Κωδικός Μαθήματος
Διδάσκων:
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα
Επόπτες/Επιτηρητές: (1)
Εξάμηνο:
Επίπεδο σπουδών: (2)
Τρόποι εξέτασης: (3)
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4)

 

 

  • Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
  • Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
  • Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
  • γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
  • γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
  • Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:

α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.

β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα  τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.

γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.

 

 

Δασική Οικονομική


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας
ΤΜΗΜΑ Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟ 7
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΣΖ5Υ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Χειμερινό/7Ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΑΣΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
  5 5
     
     
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.duth.gr/courses/OPE02387/
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·     Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·     Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης

και Παράρτημα Β

·     Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με τις βασικές έννοιες της οικονομικής των συντελεστών της δασικής παραγωγής και της διάθεσης των δασικών προϊόντων.

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τις βασικές έννοιες οικονομικές έννοιες στη δασοπονία
  • Κοστολογούν τη δασική παραγωγή
  • Εμβαθύνουν στην προσφορά και ζήτηση δασικών προϊόντων
  • Χρησιμοποιούν τη διαθέσιμη τεχνολογία για να συγκεντρώσουν στοιχεία που αφορούν στην οικονομική ανάλυση της δασικής παραγωγής, τα επεξεργαστούν, τα αναλύσουν και εξάγουν συμπεράσματα για τη συμβολή της  στη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο δασικής εκμετάλλευσης
  • Έχουν κατανοήσει και εκτιμήσει τη σημασία των οικονομικών μαθηματικών στην      οικονομική ανάλυση των δασικών εκμεταλλεύσεων

• Συνδυάσουν τις γνώσεις τους και εξετάσουν τις δυνατότητες της οικονομικής ανάλυσης στη    βελτίωση της παραγωγικότητας και οικονομικότητας

 

  Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

•Αυτόνομη Εργασία

•Ομαδική Εργασία

•Αναζήτηση ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

•Λήψη αποφάσεων

• Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

•Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

 

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εβδομάδα      Θεματική Ενότητα Διαλέξεων

1. Βασικές έννοιες. Οικονομική των δασικών εκμεταλλεύσεων και δασική πράξη

2. Η οικονομική δραστηριότητα και η αρχή της οικονομικότητας. Η παραγωγική διαδικασία και οι συντελεστές της παραγωγής

3. Οι έννοιες της εισροής και της εκροής. Η παραγωγικότητα και τα μέτρα βελτίωσής της

4. Ζήτηση-Προσφορά

5. Η οικονομικότητα και η επικέρδεια. Αρχές κατανομής της οικονομικής δραστηριότητας σε τομείς. Ανατοκισμός, Προεξόφληση – Κεφαλαιοποίηση

6. Κεφαλαιοποίηση ίσων ετησίων αειφορικών προσόδων. Υπολογισμός αειφορικής ετήσιας προσόδου. Κεφαλαιοποίηση ίσων ετησίων προσόδων ορισμένου πλήθους

7. Κεφαλαιοποίηση ίσων απείρου πλήθους περιοδικών προσόδων. Κεφαλαιοποίηση ίσων περιοδικών προσόδων ορισμένου πλήθους. Κεφαλαιοποίηση προσόδων που περικλείουν σταθερό ποσοστό αύξησής τους. Συνεκτίμηση του πληθωρισμού στα προβλήματα κεφαλαιοποίησης

8. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δασικής εκμετάλλευσης. Τύποι δασικών εκμεταλλεύσεων

9. . Έδαφος. Ξυλαπόθεμα – Κεφάλαιο. Η εργασία ως συντελεστής της παραγωγής

10. Κοστολόγηση της δασικής παραγωγήςΙ

11. Οι δαπάνες κατά θέση και φορέα κόστους

12. Φορείς της ζήτησης προϊόντων ξύλου πρωτογενής παραγωγής. Δείκτες διάθεσης του ξύλου

13. Οι πωλήσεις των προϊόντων και οι προοπτικές τους

 

Εβδομάδα      Θεματική Ενότητα Εργαστηρίων/Φροντιστηριακών Ασκήσεων

1. Ισοδυναμία οικονομικών μεγεθών – Γεωμετρικές πρόοδοι

2. Συναρτήσεις παραγωγής

3. Οικονομικότητα, Παραγωγικότητα

4. Ζήτηση-Προσφορά

5. Ανατοκισμός – Προεξόφληση – Κεφαλαιοποίηση

6. Κεφαλαιοποίηση προσόδων

7. Κεφαλαιοποίηση προσόδων

8. Κεφαλαιοποίηση προσόδων

9. Αποσβέσεις

10. Αποσβέσεις

11. Κοστολόγηση

12. Κοστολόγηση

13. Δείκτες διάθεσης της παραγωγής

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές. Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 65
Φροντιστηριακές ασκήσεις 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 10
Εκπόνηση project ομαδικού ή ατομικού 20
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος 125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

1.Γραπτή τελική εξέταση (80%)

α) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (συνήθως τέσσερις)

β) Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων (συνήθως  δύο)

γ) Επίλυση Προβλημάτων (συνήθως  δύο)

2, Προσωπική ή Ομαδική Εργασία (20%)

Φοιτητές με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας εξετάζονται προφορικά

Ο φοιτητής μπορεί να δει το γραπτό του οποτεδήποτε.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

  • Arnold R. 2011. Μικροοικονομική. Εκδόσεις Broken Hill Puplishers Ltd.
  • Λιανός, Θ., Δαμιανός, Δ., Μέργος, Γ., Ντεμούσης, Μ., Κατρανίδης, Σ. 2016.  Αγροτική Οικονομική. Εκδόσεις Ε. Μπένου. Αθήνα.
  • Στάμου, Ν.  1985. Οικονομική των Δασικών Εκμεταλλεύσεων. Δασική Οικονομική I. ΑΠΘ.
  • Mankiw N. Gregory, Taylor P. Mark, Αθανάσιος Μανιάτης, Σπύρος Ζήκος, Αναστασία Ψειρίδου (επιμέλεια). Οικονομική, 4η Έκδοση. 2018. Εκδόσεις Α. Τζιόλα.
  • Χάλκος, Γ. 2016. Οικονομική Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εκδόσεις Δίσιγμα.   Θεσσαλονίκη.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Forest Economics, Forest Policy and Economics, Journal of Environmental Management

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

 

Τμήμα: Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
Μάθημα: ΔΑΣΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Κωδικός Μαθήματος ΔΣΖ5Υ
Διδάσκων: ΓΑΡΥΦΑΛΛΟΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα garamp@fmenr.duth.gr

Εναλλακτικά μέσω e-class

Επόπτες/Επιτηρητές: (1)  
Εξάμηνο: 7Ο
Επίπεδο σπουδών: (2) ΠΠΣ
Τρόποι εξέτασης: (3) Γραπτή εξέταση εξ αποστάσεως, μέσω της πλατφόρμας e-class, με χρήση ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής που θα ανακοινωθεί από τη γραμματεία του Τμήματος.

Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα του μαθήματος στο e-class και να μεταβούν στην ενότητα «Ασκήσεις» και ειδικότερα στις «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ (ΜΙΑΣ ΣΩΣΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ)». Κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 10 ερωτήσεις. Κάθε μία από τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών βαθμολογείται με 1 μονάδα δίνοντας συνολικό άθροισμα 10 μονάδων.

Η διάρκεια της εξέτασης θα είναι 20 λεπτά.

Κάθε φοιτητής που επιθυμεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις θα πρέπει να έχει συνδεθεί στο e-class 10 λεπτά πριν από τις εξετάσεις.

 

 

 

  • Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
  • Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
  • Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
  • γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
  • γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
  • Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:

α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.

β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα  τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.

γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.