ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας | ||||
ΤΜΗΜΑ | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 7 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΣΘ5Υ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Εαρινό/8ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
4 | 4 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | http://eclass.duth.gr/eclass/courses/OPE02118 | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση και ο εφοδιασμός των φοιτητών/φοιτητριών με τις βασικές έννοιες των επενδύσεων και τις τεχνικές της αξιολόγησης τους, καθώς και την αξιολόγηση έργων και προγραμμάτων που αφορούν τους δασικούς πόρους.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να:
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
• Αυτόνομη Εργασία • Ομαδική Εργασία • Αναζήτηση ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Λήψη αποφάσεων • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών •Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εβδομάδα Θεματική Ενότητα Διαλέξεων
1. Βασικές έννοιες, δημόσιες δαπάνες και δασικοί πόροι, επενδύσεις στη δασοπονία και το περιβάλλον 2. Τα όρια της αγοράς και οι παρεμβάσεις του κράτους. Αποτελεσματικότητα και ευημερία 3. Επενδυτικά σχέδια και μέθοδοι αξιολόγησης 4. Επενδυτικά σχέδια και μέθοδοι αξιολόγησης 5. Κίνδυνος και αβεβαιότητα. Κοινωνικό προεξοφλητικό επιτόκιο 6. Τεχνικές αξιολόγησης και συμβολή των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, κανονισμών και πρωτοβουλιών στην ανάπτυξη των δασικών πόρων, της δασοπονίας και του περιβάλλοντος 7. Ταξινόμηση των δασικών πόρων. Κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις από τη χρήση των φυσικών και δασικών πόρων 8. Σχεδιασμός, ανάλυση, διαχείριση και αξιολόγηση αναπτυξιακών έργων, έργων προστασίας του περιβάλλοντος και προγραμμάτων ανάπτυξης 9. Επενδύσεις, δασικοί πόροι και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της υπαίθρου 10. Ορεινές και μειονεκτικές περιοχές 11. Χρηματοδοτικά μέσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 12. Στρατηγικές ανάπτυξης φυσικών και δασικών πόρων 13. Σύγχρονες κατευθύνσεις στην ελληνική και διεθνή πραγματικότητα
Εβδομάδα Θεματική Ενότητα Εργαστηρίων/Φροντιστηριακών Ασκήσεων 1. Επενδυτικά κριτήρια ανεξάρτητων έργων 2. Επενδυτικά κριτήρια ανεξάρτητων έργων 3. Ανάλυση κόστους – οφέλους 4. Ανάλυση κόστους – οφέλους 5. Κίνδυνος και αβεβαιότητα 6. Σύνταξη και αξιολόγηση επενδυτικού σχεδίου 7. Σύνταξη και αξιολόγηση επενδυτικού σχεδίου 8. Σύνταξη αναπτυξιακού σχεδίου σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Έμφαση στον πρωτογενή τομέα, τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον 9. Σύνταξη στρατηγικού αναπτυξιακού σχεδίου δασοπονίας. Μελέτη στρατηγικής 10. Κριτήρια ιεράρχησης επενδύσεων και πόρων 11. Πολυκριτήριες μέθοδοι 12. Μελέτες περίπτωσης από κλάδους της δασοπονίας και του πρωτογενή τομέα 13. Μελέτες περίπτωσης από κλάδους της δασοπονίας και του πρωτογενή τομέα
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές. Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
1.Γραπτή τελική εξέταση (80%) α) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (συνήθως τέσσερις) β) Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων (συνήθως δύο) γ) Επίλυση Προβλημάτων (συνήθως δύο) 2, Προσωπική ή Ομαδική Εργασία (20%) Φοιτητές με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας εξετάζονται προφορικά Ο φοιτητής μπορεί να δει το γραπτό του οποτεδήποτε.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
· Πολύζος, Σ. 2019. Περιφερειακή ανάπτυξη. Εκδόσεις Κριτική. Αθήνα. · Μέργος, Γ. 2007. Κοινωνικο-οικονομική αξιολόγηση επενδύσεων και πολιτικών. Τόμος Α΄. Εκδόσεις Ε. Μπένου. Αθήνα. · Αραμπατζής Γ., Πολύζος, Σ. 2008. Φυσικοί πόροι, περιβάλλον και ανάπτυξη. Εκδόσεις Τζιόλα. Θεσσαλονίκη.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Regional Studies, Forest Policy and Economics, Land Use Policy
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων |
Μάθημα: | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ |
Κωδικός Μαθήματος | ΔΣΘ5Υ |
Διδάσκων: | ΓΑΡΥΦΑΛΛΟΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | garamp@fmenr.duth.gr
Εναλλακτικά μέσω e-class |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | |
Εξάμηνο: | 8Ο |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Γραπτή εξέταση εξ αποστάσεως, μέσω της πλατφόρμας e-class, με χρήση ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής που θα ανακοινωθεί από τη γραμματεία του Τμήματος.
Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα του μαθήματος στο e-class και να μεταβούν στην ενότητα «Ασκήσεις» και ειδικότερα στις «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ (ΜΙΑΣ ΣΩΣΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ)». Κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 10 ερωτήσεις. Κάθε μία από τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών βαθμολογείται με 1 μονάδα δίνοντας συνολικό άθροισμα 10 μονάδων. Η διάρκεια της εξέτασης θα είναι 20 λεπτά. Κάθε φοιτητής που επιθυμεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις θα πρέπει να έχει συνδεθεί στο e-class 10 λεπτά πριν από τις εξετάσεις.
|
- Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
- Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
- Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
- γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
- γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
- Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:
α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.
γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.