- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας | ||||
ΤΜΗΜΑ | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 7 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΣΕ1Υ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Λιβαδική Οικολογία | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | 3+2=5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | http://www.fmenr.duth.gr/undergraduate/program/%CE%9B%CE%B9
%CE%B2%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%9F%CE%B9 %CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1.shtml |
||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές την έννοια του λιβαδικού οικοσυστήματος, να μπορούν να αναγνωρίζουν τους διαφορετικούς τύπους των λιβαδιών, να διδαχθούν για τη δομή και τη λειτουργία των λιβαδικών οικοσυστημάτων, καθώς και για την επίδραση της βόσκησης σε αυτές τις παραμέτρους.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να μπορούν να αναγνωρίζουν τους διαφορετικούς λιβαδικούς τύπους, να γνωρίζουν τη δομή και τη λειτουργία των λιβαδικών οικοσυστημάτων καθώς και την επίδραση που ασκεί η βόσκηση στη δομή και στη λειτουργία του οικοσυστήματος, καθώς και σε ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της βλάστησης. Ακόμη, θα είναι σε θέση να επισημαίνουν τις συνέπειες των δύο σημαντικότερων φωτοσυνθετικών κύκλων στη φυσιολογία και ανάπτυξη των φυτών, να γνωρίζουν τη λιβαδοπονική αξία των C3 και C4 φυτών, καθώς και να αναγνωρίζουν τα σημαντικότερα από αυτά.
|
Γενικές Ικανότητες |
Αυτόνομη Εργασία
Ομαδική Εργασία Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1 Γενικές αρχές και ορισμοί της λιβαδοπονίας,
2 Σχέσεις λιβαδιών με δάση και γεωργικές καλλιέργειες. 3 Τύποι λιβαδιών (1/2). 4 Τύποι λιβαδιών (1/2). 5 Στοιχεία λιβαδικής βλάστησης και χλωρίδας 6 Δομή και λειτουργία του λιβαδικού οικοσυστήματος. 7 Φωτοσυνθετική λειτουργία των λιβαδικών οικοσυστημάτων (δείκτης φυλλικής επιφάνειας, Λιβαδοπονική σημασία C3 και C4 φυτών) 8 Κλιματικοί και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη λιβαδική παραγωγή 9 Δυναμική της λιβαδικής βλάστησης και ανταγωνισμός μεταξύ των φυτών 10 Επιπτώσεις της βόσκησης σε μορφολογικά και αυξητικά χαρακτηριστικά και φυσιολογικές παραμέτρους στα λιβαδικά φυτικά είδη 11 Υδατικές σχέσεις σε επίπεδο λιβαδικής φυτοκοινότητας 12 Επίδραση της βοσκήσεως στη δομή, λειτουργία και παραγωγή του οικοσυστήματος (1/2) 13 Επίδραση της βοσκήσεως στη δομή, λειτουργία και παραγωγή του οικοσυστήματος (2/2) |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Λογισμικό αναλύσεων φύλλων εργασίας και παρουσιάσεων, Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class. | ||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Γραπτή τελική εξέταση (στα ελληνικά).
Προφορική εξέταση στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος. Προσκόμιση φυτολογίου. Φοιτητές/τριες με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας εξετάζονται προφορικά. Στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης αναγράφονται τα μόρια με τα οποία βαθμολογείται κάθε ερώτηση. Η βαθμολογία των φοιτητών ανακοινώνεται δημόσια. Ο/Η φοιτητής/τρια μπορεί να δει το γραπτό του/της οποτεδήποτε. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
· Παπαναστάσης Β.Π. και Νοϊτσάκης Β. 1992. Λιβαδική Οικολογία. Εκδόσεις Γιαχούδη. · Παπαναστάσης Β.Π. και Ισπικούδης Ι. 2012. Οικολογία Λιβαδιών. Εκδόσεις Γιαχούδη. |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων |
Μάθημα: | Λιβαδική Οικολογία |
Κωδικός Μαθήματος | ΔΣΕ1Υ |
Διδάσκων: | Απόστολος Κυριαζόπουλος – Μαλαματή Παπακώστα |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | apkyriaz@fmenr.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | |
Εξάμηνο: | 5ο |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Γραπτή εξ αποστάσεως εξέταση σε περιορισμένο προκαθορισμένο χρόνο στο e-class |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | Α) ΘΕΩΡΙΑ
H εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί μέσω e-class και θα διαρκέσει δύο ώρες.
Πρόκειται για γραπτή εξ αποστάσεως εξέταση σε προκαθορισμένο περιορισμένο χρόνο (Εργασίες). Οι φοιτητές θα απαντήσουν χειρόγραφα τα τις ερωτήσεις και στη συνέχεια θα ψηφιοποιήσουν το γραπτό τους και θα μεταφορτώσουν το αρχείο. Η ψηφιοποίηση του χειρόγραφου γραπτού μπορεί να γίνει φωτογραφίζοντας ή σκανάροντας το γραπτό. Θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα αρχείο με τη βοήθεια κάποιου προγράμματος συμπίεσης (πχ winzip) ή με online δωρεάν εργαλεία όπως το https://www.ezyzip.com/. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη καθώς δεν μπορούν να ανεβούν περισσότερα από ένα αρχεία στο e-class. Εναλλακτικά. οι φωτογραφίες μπορούν να προστεθούν ως εικόνες σε ένα word αρχείο και αποθηκεύονται ή ως pdf ή ως έχουν σε doc ή docx. Γραπτά που δεν είναι γραμμένα χειρόγραφα δεν θα αξιολογηθούν. Η βαθμολογία της κάθε ερώτησης αναγράφεται πάνω στα θέματα των εξετάσεων.
Β) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ H εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί μέσω e-class και θα διαρκέσει μισή ώρα.
Πρόκειται για γραπτή εξ αποστάσεως εξέταση σε προκαθορισμένο περιορισμένο χρόνο (Ασκήσεις). Οι φοιτητές θα απαντήσουν σε συγκεκριμένα πεδία στο e-class. Κάθε μια από τις 5 ερωτήσεις βαθμολογείται με 2 βαθμούς. |
- Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
- Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
- Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
- γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
- γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
- Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:
α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.
γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
Ο/Η ΔΙΔΑΣΚΩΝ/ΟΥΣΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕΣΩ ECLASS ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ CLASS WEB.