ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας | ||||
ΤΜΗΜΑ | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 7 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΣΘ8Υ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | χειμερινό | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΑΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | 6 | |||
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 2 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | |||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν κριτική επίγνωση της ανάγκης για αποτελεσματική δασική πολιτική με στόχο την αειφόρο διαχείριση των δασών και την ενίσχυση του πολυλειτουργικού τους ρόλου. Μέσα από την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων θα μπορούν να κατανοήσουν την αλληλεπίδραση του δάσους με το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον και την οργάνωση της εθνικής δασοπολιτικής για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής κοινωνικής ευημερίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Να αντιληφθούν τις προκλήσεις της εθνικής δασοπονίας μέσα από ένα διεπιστημονικό και διεθνοποιημένο πρίσμα. Να προτείνουν λύσεις προσαρμοσμένες στις υφιστάμενες συνθήκες που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη κοινωνία σχετικά με διάφορα δασοκοινωνικά, δασοοικονομικά και δασοπολιτικά προβλήματα. Να αξιολογούν τις επιμέρους δασοπολιτικές δραστηριότητες στα πλαίσια της δασοπονίας πολλαπλών σκοπών με στόχο την κάλυψη των αναγκών του κοινωνικού συνόλου οι οποίες εξαρτώνται από το δάσος. Να αναπτύσσουν δασοπολιτικές προσεγγίσεις για την συμβολή των δασών στην κλιματική αλλαγή και στην κοινωνική ευημερία.
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Ιστορική εξέλιξη – Βάσεις και αρχές της δασικής πολιτικής
2. Κριτήρια και μέσα δασικής πολιτικής – Λήψη δασοπολιτικών αποφάσεων 3. Η Δασική πολιτική στο διεθνές και ευρωπαϊκό πλαίσιο – Η περίπτωση των μεσογειακών δασικών οικοσυστημάτων 4. Εθνική δασική πολιτική 5. Οικονομία του Δάσους – Επενδύσεις, χρηματοδότηση, ασφάλιση και φορολογία 6. Δασική παραγωγή και πιστοποιήσεις δασικών προϊόντων 7. Κοινωνικός ρόλος της δασοπονίας 8. Προστατευτικά δάση – Προστασία δασικού πλούτου και ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή 9. Δασική διοίκηση και περιβαλλοντική διακυβέρνηση 10. Δασική ιδιοκτησία – Εμπράγματα δικαιώματα 11. Προσκλήσεις δασοκτημόνων – Εποπτικός ρόλος του Κράτους – Εκμετάλλευση δημοσίων δασών 12. Δασικοί συνεταιρισμοί 13. Εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία & στην Εκπαίδευση.
Όλες οι διαλέξεις υποστηρίζονται μέσω παρουσιάσεων σε PowerPoint και αρκετές φορές αξιοποίηση βίντεο και χρήση διαδικτύου. Ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω e-mail ή e-CLASS με τους φοιτητές. |
||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα Αξιολόγησης είναι η Ελληνική. Ως μέθοδοι αξιολόγησης θα εφαρμοστούν οι εξής:
· Γραπτή τελική εξέταση με ερωτήσεις σύντομης απάντησης . · Ατομική Εργασία (βαθμός επί 0,2) και από τη γραπτή τελική εξέταση (βαθμός επί 0,8). · Οι φοιτητές με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας ή άλλων μαθησιακών δυσκολιών, αντί για τη γραπτή τελική εξέταση, εξετάζονται προφορικά. Αυτό γίνεται εφόσον προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση για το διαπιστωμένο πρόβλημα προς τη Διοίκηση του Τμήματος από το φοιτητή, και αντίστοιχα από τη Διοίκηση του Τμήματος στον καθηγητή. · Τα θέματα αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του διδάσκοντα, μετά το πέρας των εξετάσεων. ‘Έτσι, οι φοιτητές μπορούν να υπολογίσουν τη βαθμολογία τους μόνοι τους. Η βαθμολογία των φοιτητών ανακοινώνεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Τμήματος. · Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να δουν το γραπτό τους και να εξετάσουν τον τρόπο βαθμολόγησής τους. Επιπλέον, μπορούν να δουν και τα σχόλια του διορθωτή σχετικά με την αξιολόγησή τους.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Παπασταύρου, Α.Κ. (2006). Δασική Πολιτική, Τεύχος Α΄. Εκδόσεις Πήγασος, Θεσσαλονίκη.
2. Παπασταύρου, Α.Κ. (2008). Δασική Πολιτική Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, Τεύχος Β΄, Εκδόσεις Πήγασος, Θεσσαλονίκη. 3. Wolfslehner, B., Pülzl, H., Kleinschmit, D., Aggestam, F., Winkel, G., Candel, J., Eckerberg, K., Feindt, P., McDermott, C., Secco, L., Sotirov, M., Lackner, M., Roux, J.-L. (2020). European forest governance post-2020. From Science to Policy 10. European Forest Institute. https://doi.org/10.36333/fs10 4. Verkerk, P.J., Costanza, R., Hetemäki, L., Kubiszewski, I., Leskinen, P., Nabuurs, G.J., Potočnik, J., Palahí, M. (2020). Climate-Smart Forestry: the missing link, Forest Policy and Economics, Vol. 115, No 102164. https://doi.org/10.1016/j.forpol.2020.102164 5. Li, Y., Mei, B., Linhares-Juvenal, T. (2019). The economic contribution of the world’s forest sector. Forest Policy and Economics, Vol. 100, pp. 236-253. https://doi.org/10.1016/j.forpol.2019.01.004 6. Bowditch E, Santopuoli G, Binder F, del Río M, La Porta N, Kluvankova T, Lesinski J, Motta R, Pach M, Panzacchi P, Pretzsch H, Temperli C, Tonon G, Smith M, Velikova V, Weatherall A, Tognetti R (2020) What is Climate-Smart Forestry? A definition from a multinational collaborative process focused on mountain regions of Europe. Ecosystem Services 43:101113 7. Böcher, M. (2020). Research Trends: Advanced approaches for a better understanding of scientific knowledge transfer in forest and forest-related policy. Forest Policy and Economics, Vol. 114, No 102165. https://doi.org/10.1016/j.forpol.2020.102165 |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων |
Μάθημα: | ΔΑΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ |
Κωδικός Μαθήματος | ΔΣΘ8Υ |
Διδάσκων: | ΒΕΡΟΝΙΚΑ ΑΝΔΡΕΑ |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | Mέσω e-mail στο: vandrea@fmenr.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής που θα ανακοινωθεί από τη Γραμματεία του Τμήματος |
Εξάμηνο: | 9ο |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Γραπτή εξέταση μέσω e-CLASS |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | H εξέταση στο μάθημα πραγματοποιείται γραπτώς με εξ αποστάσεως μέθοδο, σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής που ανακοινώνεται από τη Γραμματεία του Τμήματος.
Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης DUTHNET e-CLASS στο πεδίο Ασκήσεις. Εκεί θα βρίσκονται αναρτημένα τα θέματα εξέτασης με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου: Σωστό/Λάθος και Πολλαπλών Απαντήσεων.
Η διάρκεια της εξέτασης είναι 8 λεπτά.
Προκειμένου να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία της εξέτασης δημιουργείται μια τράπεζα θεμάτων από όπου γίνεται τυχαία επιλογή ερωτήσεων για κάθε εξεταζόμενο, με σκοπό να αποτρέπεται το φαινόμενο της αντιγραφής. Επίσης θα υπάρχει περιορισμός χρόνου απάντησης στις ερωτήσεις, ώστε να μην είναι δυνατή η αναζήτηση των απαντήσεων στο προτεινόμενο εγχειρίδιο ή σε οποιαδήποτε άλλη πηγή.
Κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 20 ερωτήσεις. Κάθε μία από τις ερωτήσεις βαθμολογείται με 0,5.
Πάντα θα επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση, σε σχετική ανακοίνωση για την εξέταση του μαθήματος.
|
- Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
- Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
- Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
- γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
- γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
- Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:
α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.
γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
Δασική Πολιτική Ι
Επενδύσεις και Ανάπτυξη Δασικών Πόρων
Δασική Ενέργεια
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας | ||||
ΤΜΗΜΑ | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 7 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 9ο | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Δασική Ενέργεια | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις/Ασκήσεις Πράξης | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | |||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE02263/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Καθώς τα ορυκτά καύσιμα αναπότρεπτα εξαντλούνται, το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων στράφηκε σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, μια εκ των οποίων είναι η βιοενέργεια και τα βιοκαύσιμα τα οποία παράγονται από την βιομάζα. Μία από τις κύριες μορφές βιομάζας είναι η δασική βιομάζα. Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις έννοιες της δασικής βιομάζας ως πρώτης ύλης για την παραγωγή βιοενέργειας και βιοκαυσίμων, των χαρακτηριστικών της δασικής βιομάζας και του δυναμικού της ως ενεργειακής πηγής, της ικανότητας των δασών και των δασικών εκτάσεων για την παραγωγή βιοενέργειας και βιοκαυσίμων και των αναγκών κυρίως των τοπικών πληθυσμών για κατανάλωση της βιοενέργειας, της αξιολόγησης και των προοπτικών αξιοποίησης της δασικής ενέργειας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
Αξιολογούν α. το υφιστάμενο δυναμικό και τις προοπτικές αξιοποίησης της δασικής βιομάζας για την παραγωγή βιοενέργειας και βιοκαυσίμων, β. τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την αξιοποίηση της δασικής βιομάζας ως πηγής ενέργειας, και γ. την συμβολή της δασικής βιοενέργειας στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.
|
Γενικές Ικανότητες |
• Λήψη αποφάσεων
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
1. Κύριες μορφές βιομάζας διαθέσιμες για παραγωγή ενέργειας 2. Τύποι και προελεύσεις δασικής βιομάζας διαθέσιμες για παραγωγή ενέργειας 3. Χαρακτηριστικά της δασικής βιομάζας ως ενεργειακής πηγής 4. Προετοιμασία της πρώτης ύλης για ενεργειακή αξιοποίηση 5. Δυναμικό δασικής βιομάζας διαθέσιμης για ενεργειακούς σκοπούς 6. Τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης της δασικής βιομάζας και τα αντίστοιχα παραγόμενα προϊόντα 7. Προοπτικές αξιοποίησης της δασικής βιομάζας για την παραγωγή ενέργειας – Βιοενεργειακά πάρκα 8. Κατηγορίες βιοενεργειακών πάρκων 9. Δομή βιοενεργειακού πάρκου 10. Καταναλωτές βιοενεργειακών πάρκων 11. Στρατηγική ανάπτυξης βιοενεργειακών πάρκων 12. Οφέλη από την αξιοποίηση της δασικής βιομάζας ως πηγής ενέργειας 13. Συμβολή της δασικής βιοενέργειας στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Χρήση e-Media: Παρουσιάσεις μέσω Power Point, Χρήση eclass (ασύγχρονη τηλεκπαίδευση), Χρήση της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Skype for business, Χρήση emails, Παρουσίαση βιντεοταινιών σχετικών με τις εφαρμογές της δασικής βιοενέργειας σε διάφορα μέρη του κόσμου και στην Ελλάδα. | ||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Γραπτή τελική εξέταση (στα ελληνικά) με ερωτήσεις ανάπτυξης (γνώσεων, συμπερασματικές, επίλυσης προβλημάτων).
Φοιτητές με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας εξετάζονται προφορικά. Η βαθμολογία των φοιτητών ανακοινώνεται δημόσια. Ο φοιτητής μπορεί να δει το γραπτό του οποτεδήποτε. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστάται στους φοιτητές η αναζήτηση θεμάτων σχετικών με το μάθημα από την διεθνή βιβλιογραφία και κυρίως από δημοσιεύσεις συναφών έγκριτων διεθνών επιστημονικών περιοδικών.
–Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Biomass and Bioenergy, Energy Policy, Renewable Energy, International Journal of Green Energy, International Journal of Sustainable Energy, International Journal of Renewable Energy Research, International Journal of Renewable Energy Technology, Energy, Sustainability and Society, International Journal of Energy and Environmental Engineering, Renewable and Sustainable Energy Reviews.
Διδακτικά συγγράμματα: Βιοενέργεια και Βιοκαύσιμα. Συγγραφέας: Τσατήρης Μ., Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα. Έτος Έκδοσης 2018, σελ. 193. |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων |
Μάθημα: | Δασική Ενέργεια |
Κωδικός Μαθήματος | |
Διδάσκων: | Μιχαήλ Τσατήρης |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | tsatiris@fmenr.duth.gr
|
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | |
Εξάμηνο: | 9ο |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Γραπτή εξέταση μέσω e-Class (αυτό δηλώθηκε).
Εάν όμως υπάρξει κάποιο πρόβλημα, τότε θα γίνει Προφορική εξ αποστάσεως εξέταση μέσω SKYPE FOR BUSINESS |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | H εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί με γραπτή εξέταση μέσω e-Class την Τρίτη 23-6-2020 και ώρα 10:00-11:00.
Σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα, τότε εναλλακτικά η εξέταση θα πραγματοποιηθεί προφορικά μέσω SKYPE FOR BUSINESS. Ο σύνδεσμος θα αποσταλεί στους φοιτητές μέσω eclass αποκλειστικά στους ιδρυματικούς λογαριασμούς όσων έχουν δηλώσει το μάθημα και έχουν λάβει γνώση των όρων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν στην αίθουσα εξέτασης μέσω του ιδρυματικού τους λογαριασμού, διαφορετικά δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν. Επίσης θα συμμετάσχουν στην εξέταση με κάμερα την οποία θα έχουν ανοικτή κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Πριν την έναρξη της εξέτασης, οι φοιτητές θα επιδεικνύουν στην κάμερα την ταυτότητά τους, ώστε να γίνει ταυτοποίησή τους. Κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 4 ερωτήσεις. Κάθε μία από τις ερωτήσεις βαθμολογείται με 2,5. |
- Συμπληρώνεται εφόσον υπάρχουν
- Συμπληρώνεται ανάλογα: μάθημα ΠΠΣ ή μάθημα ΠΜΣ
- Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
- γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
- γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
- Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:
α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: οι ημερομηνίες παράδοσης και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), οι υπερσύνδεσμοι σύνδεσης με την εικονική αίθουσα ή ο τρόπος και ο χρόνος αποστολής του υπερσυνδέσμου, οι ημερομηνίες και ώρες που θα συνδεθεί κάθε φοιτητής (πρόγραμμα εξέτασης), η διάρκεια της εξέτασης (έναρξη-λήξη), ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση και η ώρα εξέτασής τους.
γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.
Ο/Η ΔΙΔΑΣΚΩΝ/ΟΥΣΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕΣΩ ECLASS ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ CLASS WEB.